Forumas: temos peržiūra

Spausdinti

Kaip paaškintumėte Naujojo Testamento pastraipą, kalbančią apie kitus Marijos pagimdytus vaikus

Mielieji, tie, kurie esate skaitę Naująjį Testamentą, tik prisiminkite, o kiti paskaitykite ir pamąstykite apie kitus Jėzaus brolius ir seseris, kuriuos pagimdė Marija savo ir Juozapo šeimoje. Tada pamartysite, kad net ir Naujasis Testamentas apie tai kalba.
Ir ne tik Mato evangelijoje, bet ir kitose.
Mt.,13, 53-58
Baigęs sakyti tuos palyginimus, Jėzus iškeliavo iš tenai. Jis parėjo į savo tėviškę ir ėmė mokyti žmones sinagogoje, o jie stebėjosi ir klausinėjo: "Iš kur šitam tokia išmintis ir stebuklinga galybė? Argi jis ne dailidės sūnus? Argi jo motina nesivadina Marija, o Jokūbas, Juozapas, Simonas ir Judas - argi ne jo broliai? Ir jo seserys - argi jos ne visos gyvena pas mus? Iš kur jam visa tai?" Ir jie ėmė PIKTINTIS JUO (pastaba- išskyriau didžiosiomis raidėmis aš). O Jėzus jiems atsakė: "Niekur pranašas nebūna be pagarbos, nebent savo tėviškėje ir savo namuose." Dėl jų netikėjimo jis ten nedarė tiek daug stebuklų.
Tad kodėl nė vienas teologas, nė vienas kunigas neatkreipė į tai dėmesio, kad garsiai pasakytų, jog Marija su Juozapu turėjo gausią šeimyną, kurioje Jėzus ir užaugo..?
Jūsų samprotavimai apie tai...


Algimantas
2005-06-23 15:37:13

Komentarai

Savo gyvenimo tarpsnyje maždaug nuo 13 metų iki 16 metų aš patarnaudavau mišioms ir visaip kaip kitaip buvau įsitraukęs į parapijinę veiklą. Todėl tekdavo daug bendrauti su kunigais ir daug girdėti per mišias skaitomų skaitinių iš senojo ir naujojo testamentų. Taip pat tekdavo girdėti daug pamokslų, kaip kunigai aiškina žmonėms tam tikrus biblijinius tekstus ir evangelijas.
Didžiausias autoritetas iš to laikmečio man buvo kun. Jonas, kuris dažnai komentuodavo Dievo žodį gyvai ir net mišias norėdavo aukoti gyvai, o ne pagal nustatytą tvarką. Su savo karštu charakteriu ir su netradiciniais pamokslavimo metodais jis susilaukdavo vyresnybės nemalonės.
Taigi maždaug tame amžiuje man kilo natūralus klausimas, ar Jėzus turėjo brolių ir seserų. Ir tą klausimą aš uždaviau savo draugui kunigui.
Jis man atsakė, kad evangelijose yra kalbama apie Jėzaus brolius ir seseris ir kad yra tradicinis ir netradicinis šių tekstų aiškinimas.
Tradicinis aiškinimas remiasi nuostata, jog anksčiau buvo įprasta pusbrolius ir pusseseres vadinti broliais ir seserimis. Todėl (katalikų) bažnyčia laikosi nuostatos, jog Marija daugiau vaikų neturėjo ir Jėzus buvo jų vienintelis sūnus.
Toliau tas pats kunigas man paaiškino, jog yra ir kitokių sampratų ir kitokių aiškinimų, jog Jėzus iš tikrųjų galėjo turėti brolių ir seserų. Taip tiesiai nepasakė, bet iš jo šypsenos supratau, kad jam netradicinis aiškinimas yra labiau priimtinas.
Bažnyčia kenčia nuo įvairių klaidingų sampratų ir viena ryškiausių - Marijos sudievinimas. Čia aišku prisideda ir Marijos apsireiškimai, kurių per visą pasaulį yra nemažai. Iš vienos pusės tie apsireiškimai skirti atgaivinti ir sustiprinti žmonių tikėjimą, iš kitos pusės jie dar labiau įtvirtina katalikų propaguojamą "nekaltos mergelės" dogmą. Paprastų žmonių protuose sąsajos labai paprastos - jeigu jau Marija apsireiškia, tai tikriausiai ji tikrai buvo kažkokia stebuklinga; vėliau nesunku patikėti, kad ji buvo ir mergelė. Juolab, kad "mergelės" apsireiškimai išskirtinai mėgstami katalikų (kitos krikščioniškos bažnyčios kitaip į tai žiūri).
Nekaltas prasidėjimas iš pažiūros gali atrodyti "kas čia tokio", tačiau aš linkęs įžvelgti sąsajų tarp dabartinės šeimos vertybių krizės ir to fakto, kad vyro ir moters santuoka buvo sumenkinta apaštalo Pauliaus dar ankstyvosios krikščionybės laikais. Cituoju Paulių:
"Aš norėčiau, kad jūs gyventumėte be rūpesčių. Nesusituokęs rūpinasi Viešpaties reikalais ir trokšta patikti Viešpačiui. O susituokęs rūpinasi šio pasaulio reikalais, stengiasi patikti žmonai ir yra pasidalijęs. Taip pat netekėjusi moteris bei mergina rūpinasi Viešpaties reikalais, trokšdama būti šventa kūnu ir dvasia. O ištekėjusi rūpinasi pasaulio reikalais ir stengiasi patikti vyrui. Aš tai kalbu jūsų pačių labui, ne norėdamas užnerti jums kilpą, bet linkėdamas kilnumo ir neblaškomo atsidavimo Viešpačiui." (1 Kor 7)
Taigi Paulius jau nuo pirmųjų amžių kurdamas krikščionybę sudėjo akcentus, jog šeimos reikalai tai yra žemiški reikalai, o tie kurie pasišvenčia Dievui, tie turi atsiriboti nuo kūno - "Kas gyvena kūniškai, negali patikti Dievui." (Rom 8).
Taigi nuo šių pirmųjų krikščionybės amžių tęsiasi ta pati linija, ko pasėkoje sumenkinama santuoka ir šeima.
Šiandieninė bažnyčia demonstruoja rūpinimąsi šeimos vertybėmis, tačiau tai tik deklaracija, nes kunigų celibatas - tai realus pavyzdys, atspindintis Pauliaus nuostatas.
Taigi apibendrinant galima išdėstyti:
-Jėzus gimė Juozapo ir Marijos santuokoje, ir bažnyčia tai nutyli;
-Marija ir Juozapas turėjo daugiau vaikų, evangelijos apie tai rašo, tačiau bažnyčia interpretuoja savaip, kad nesigautų prieštaravimų;
-Bažnyčia išpažįsta nekalto prasidėjimo dogmą, kuri pratęsia ir paremia Pauliaus sampratą apie pasišventimą Dievui išsižadant savo kūniškų reikalų dėl didesnio šventumo (šiai dogmai 157 metai);
-Bažnyčia taip pat išpažįsta Marijos ėmimo į dangų dogmą (su kūnu); nors šiai dogmai yra tik 60 metų, tačiau tai dar vienas iš tų bandymų aplopyti klaidingas ir viena kitai prieštaraujančias tiesas;
-Visoje toje šviesoje yra sumenkinama santuoka kaip pats aukščiausias kiekvieno žmogaus pašaukimas ir patyrimas;
-Kaip rezultatas ir pasekmė - pastaraisiais laikais vakarų kultūros patiriama šeimos vertybių krizė ir vakarų šalių demografinis nykimas.
-Kadangi mylinti šeima yra žmonijos vystymosi pagrindinė ašis, tai ir visa žmonija patiria didžiulį išsibalansavimą ir visapusišką krizę dėl šeimos vertybių iškraipymo.

Tuo tarpu Urantijos knyga kalba apie santuoką ir šeimą kaip apie aukščiausią kiekvieno žmogaus pašaukimą ir būtiną patyrimą kiekvienam žmogui, nes tokia yra Tėvo valia kad kiekvienas žmogus įgytų šeimos patyrimą savo žmogiškosios egzistencijos trumpame laikotarpyje.

povilasL
2011-05-02 18:07:21



Pritariu, Evaldai, tavo mintims ir be 10 minuciu :), nes seniai žinau, kad jeigu kunigams apsimoka laikyti žmones tamsoje ir nežinojime, tai jie ta ir darys. Iš ko jie gyvens, jeigu jiems neaukos žmones pinigų, negi patys pradės dirbti visuomenei naudingą darbą (nors nevisada ir šitas nenaudingas). Jeigu visi supras, kad tarpininkai nereikalingi, bažnyčios ištuštės.
Kitas klausimas, ar netingės žmonės patys tiesiogiai bendrauti su Tėvu? Gal paprasčiau nunešti bažnyčiai pinigu ir nusiraminti?
Manau, kad čia yra laiko klausimas. Viskas eina į priekį, kaip matom. Buvo gera knyga Biblija, dabar yra geresnė UK, kurią jau vienas kitas ir perskaito. Ateityje bus tik geriau.
Su geriausiais linkėjimais

RimantasV
2011-04-20 11:16:16



O dabar labai rimtai.
Tiesa yra karti tiems, kurie nėra atviri prieš Dievą Tėvą.

Tokie teiginiai yra LABAI svarbūs. Labai teisingai pastebėta, kodėl kunigai nutyli tokias vietas?.. Jau prieš tai sakiau, kad tai jiems nenaudinga.
Tačiau esmė glūdi kitame aspekte. Jeigu tai pradėtų aptarinėti plačiąja prasme, tai mes prieisime tiesioginės išvados, kad Jėzus tikrai buvo Žmogus tarp Žmonių ir elgėsi kaip ir visi žmonės. Štai čia kyla pavojus Jėzaus dieviškumui - tam, kurį kunigai sukūrė ir paplatino. Ar kada Jėzus mokino, jog reikia garbinti jos kryžiaus statulą? NE. Bažnyčia šaukia pagonys garbina stabus, bet pati pasigamino (kad ir paties VIsatos Valdovo) visokių statulų ir jas garbina, nors labai su geromis intensijomis. Štai šiai ritualų ir dogmų sistemai iškyla pavojus, kuomet kalbame apie žemiškąjį Jėzų. Tuomet Jis tampa vienu iš mūsų tiesiogiai ir įrodo faktą, kad mes galime būti vienas prie vieno kaip Jėzus - be jokių ritualų, dogmų, kunigų, su tiesiogine Tėvo išmintimi. Tai sistemos išlikimo klausimas. Todėl tie kunigai kurie siekia garbingiausių vietų jo neeskaluoja.

Jeigu kas panorėsite mane komentuoti, prieš tai nusiraminkite, pabūkite tyloje su Jėzumi be JOKIOS minties bent 10 minčių, ir patys pasistenkite įsiklausyti į savo širdį. Jeigu nuoširdžiai trokšite tiesos, TĖVAS jums (garantuoju) ją atskleis.

Evaldas
2011-04-19 21:46:38



Nelabai temos ribose pasisakysiu.

Juokingiausia man tapo, kai pagaliau patyriau TIESĄ širdimi: kodėl katalikai (jų tarpe buvau ir aš) išpažindami Jėzaus prisikėlimą, vis tiek atlieka mirties ritualus? Jis juk buvo Žmogus tarp Žmonių. Sako Jis mirtį nugalėjo, bet savo žodžiu negyvena. Pagaliau esu laisvėje ir TIESOJE, kurią man Tėvas atskleidė.

O pasisakant apie temą, tai pakomentuočiau, jog tokie teiginiai tik parodo Jėzaus žmogiškąją - žemiškąją pusę. O žemiško Jėzaus šiandienos kunigams (fariziejams) tikrai nereikia. Nes tada visi supras ir patirs Tiesą: kad Jėzus, būdamas Žmogus tarp Žmonių, prisikėlė, vadinasi ir mes prisikelsime taip pat. IR visų svarbiausia, kad mes galime būti Jėzumi Kristumi kiekvienas, kaip kad Jis buvo. Vienas prie vieno :) To kunigams nereikia, nes tada jie taps nereikalingi. Nepamenu, kad Jėzui būtų reikalingas kunigas. TAIP Jis sėmėsi išmintį iš TĖVO būdamas Žmogus tarp Žmonių. Tad ir mes taip galime. Juk pats Jėzus tą pasakė, kad glaime būti lygiai tokie kaip Jis. Tad pirmyn visi! Tapkite Jėzumi Kristumi, kuris nesilaikė jokių ritualų, dogmų. Ir Tėvas jus atves į tikrąją TIESĄ.

Evaldas
2011-04-19 21:31:58



Iškeliu temą apie Marijos kitus pagimdytus vaikus, kad galėtumėte pasiskaityti jau mūsų Forume vykusią diskusiją, prieš daugiau kaip trejetą metų, nes davar buvo vėl sukurta tokia pati tema. Vertėtų susilaikyti nuo temų dubliavimo.
Telydi jus ramybė.
Su broliška meile,

Algimantas
2009-04-13 17:17:10



gerai,sausi,nesigincysiu,nes tavo cituojamos istraukos yra teisingos.bet jokiu budu ne visos.tu tikrai pasirenki tas citatas,kurios tavo atkakliam dogmatiskam poziuriui yra palankios.cituoji netgi tai,kas yra nesamone.pragaras,pavyzdziui.juk tau turetu buti aisku,jog jei visatose pagrindas yra meile,gailestingumas,tiesa,tai negali buti kankinimo institucijos-pragaro.geriau pasakyk,ar tik ne kazkokios pakraipos baznycios uzsakyma vykdai,bandydamas supeikti si foruma,urantijos knygoje apreikstas tiesas?kitaip sunku paaiskinti tavo atkaklu uzsispyrima.net ir visiskai netikintis zmogus prades toleruoti kitu nuomones ir suabejos savo aklumu.negi savo viduje tikrai nejauti,kad zinojimas gali prasiplesti.kad ir urantijos knygos deka?zinai,jei tu tikrai tiketum dievo begaline meile ir gailestingumu,suprastum,kad zmogus klysta ir klys.sau to,be abejo ,netaikai.as sau taikau tokia galimybe,bet tikrai neklystu urantijos knygos atzvilgiu.ne perskaityk ja,bet isigilink i tai,kas rasoma.ten nera jokios itaigos aklai tiketi.joje,kaip ir tevo kurinijoje,zvelgiama is salies paliekant laisva valia tiketi ar ne.paaiskinami visi desniai,veikiantys tiek cia,tiek visoje kurinijoje.tai nera dogmatizmas,paremtas dievo baime,kuris ir vercia tiketi.tiketi,bet neitiketi.skaitydamas knyga,as supratau,kas tai yra tevo meile ir apie tai pagalvojus,pagalvojus koks jis yra mylintis ir gailestingas,akyse kaupiasi asaros.fui,kaip sentimentalu ir nevyriska,pasakysi.ne,nieko panasaus.as tik supratau tai,kiek pajegiau ir asaros kaupiasi del zinojimo,jog as supratau tik maza trupineli tos meiles ir zinojima,kad ateityje as patirsiu ja visa,kiek tik sugebesiu suvokti.tai dziaugsmo asaros,aklas uzsispyreli.ir kas keisciausia,dabar pajutau,koks esi man artimas ir brangus.kiti siame forume man taip pat brangus,nes mano kvaila galva pagaliau suprato,jog mes visi kartu eisime i tevo glebi.ir toje kelioneje mes remsimes vienas kitu,remsime atsiliekancius ir pirmaujantys su meile ir geranoriskumu pades mums tobuleti..vakar skaiciau apie jezaus drasa,pasirodzius jam jeruzaleje,kuomet net ir apastalai jo nenorejo leisti ten eiti.ten,kur lauke istroske jo mirties fariziejai ir daug kitu.bet jis ejo ir priesai buvo bejegiai..kuri laika pajutau ta drasa..sekmes,brolau

arunas
2006-01-20 21:30:25



rašau, arunas sako: "jezaus mokymai buvo ne taip perteikti,ka dabar skaitai rastuose.tu tikriausiai neskaitai,ka rasome tau,tik istrauki zodi ir paskui delioji kaip nori.na gerai,pergincijai,"
Aš pasiskaitau ką jūs man rašote, bet man didesnis autoritetas yra Dievo Žodis. Manau, kad Jo mokymai buvo perteikti taip, kaip Jis Pats to norėjo. Ir Jis nuostabiai gali kontroliuti ir Savo Žodžio perteikimą žmonijai, nes aš tikiu Jo Trejybe, kad Jis yra Visagalis"...trys liudytojai danguje: Tėvas, Žodis ir Šventoji Dvasia; ir šitie trys yra viena."(Šv.Raštas,1Jon5:7)Taigi, aš nesiūlau jums nieko blogo, atvirkščiai noriu įspėti, tai ką sakė pats Dievas: "Kas mane atstumia ir mano žodžių nepriima, tas turi savo teisėją: žodis, kurį kalbėjau, teis jį paskutiniąją dieną."(Šv.Raštas,Jn12:48)


sausis
2006-01-19 22:17:37



su Dievo pagalba viskas imanoma, net ir is beprasmes diskusijos gali atsirasti prasme. Kam rupintis tais, kurie jau rado Dieva savyje, reikia rupintis tais, kurie jo nerado.

Arnoldas
2006-01-19 22:12:28



Jooo... Vyrai diskutuoja, draskosi. Moterys dingo, nes tikrai nesinori veltis i beprasmes diskusijas. Mielas Sausi, tu ka cia tycia erzinies, ar toks esi istikro?

Gema
2006-01-19 22:07:55



ir vel-tas sako,anas sako.o tu ka sakai?jezaus mokymai buvo ne taip perteikti,ka dabar skaitai rastuose.tu tikriausiai neskaitai,ka rasome tau,tik istrauki zodi ir paskui delioji kaip nori.na gerai,pergincijai,tau nera reikalo ka nors sakyti.nori ta pati per ta pati kalbeti-kalbek.primenu,sausi,as nesiginciju su jezum,isidemek.tik nesutinku su neteisingu jo tikruju mokymu perteikimu..na,parasyk-arunas sako.... .

arunas
2006-01-19 21:13:56




[Prisijunkite ir parašykite savo komentarą]
Spausdinti
Grįžti atgal