Forumas: temos peržiūra

Spausdinti

Kur riba tarp materialių ir nematerialių virpesių?

Gerbiami žmonės, daug rašote apie materialius ir nematerialius dalykus. O kaip atskirti kas yra materialu, o kas nematerialu? Juk dar visai neseniai, prieš kokius 100 - 150 metų radijo bangos atrodė nematerialios, o dabar prašau - jau materialios. Man didžiausią neaiškumą, net sumaištį, kelia kalbos apie labai svarbią vietą dvasiniame gyvenime užimantį reiškinį - virpesius. Kiek supratau iš Urantijos knygos ir Algimanto komentarų, virpesiai yra dvasinės srities kategorija, todėl jie nera materialūs. Kita vertus, turint omeny pasiekimus fizikos srityje, visai gali būti, jog tuos virpesius galima kažkaip išmatuoti prietaisais, arba tai bus įgyvendinta netolimoje ateityje. Tuomet virpesiai yra materialūs.
Labai norėtųsi aiškumo šiame klausime.
Ačiū.


Rokas
2007-07-16 12:39:50

Komentarai

Ar bereikia pridurti, kad tokiu būdu "INDIVIDUALI REALYBĖ" NEIGIA OBJEKTYVIĄ REALYBĘ?

Jonas
2009-09-07 11:55:05



O kaip tu manai, pagal tavo komentaro konteksta, kas gimdo dvasini neigaluma, t.y. ka reiskia tavo "Kai kuriems žmonėms tiesiog yra neduota sugebėti įtikėti"? Neduota - tai atimta? Atimta ar neduota sugebejimo galimybe laisvai rinktis itikejimo tikrove? Reiskia apreztas laisvas pasirinkimas?
Ar nemanai, kad reprezentuodamas urantine ideologija, pats ja paneigi? O gali ji pati save paneigia ir sitaip igalina tokius kaip tu imtis atsakomybes ir teises o veliau gal net ir pareigas:)) atsijoti tinkamus, gabius nuo tu kuriems neva is pat pradziu nebuvo suteiktas sugebejimas atrasti dvasine tikrove. Ar nemanai, kad tu pats sitaip elgdamasis grubiai pazeidineji dvasinius principus - siuo atveju kritiskai vertindamas tau nepatinkanciu sugebejimus patirti dvasia dar gi su labai gresminga isvada - neva tiesiog kai kuriems zmonems tiesiog neduota, cha, tuomet netikras tas urantu "Tevas", purvinas selekcininkas...

Vaidui
2009-09-07 11:59:56



Nors ir neteigiu, kad visi urantai yra užsikrėtę tuo dvasiniu urantiniu nihilizmu, tačiau manau, kad Vaidas yra vienas iš tų liūdnų pavyzdžių.
Vaidas tai pats iliustruoja, absoliutizuodamas savo teiginius: "veriasi BEDUGNĖ", "tai ABSOLIUTI netiesa", "tu GERIAUSIAS tokio dvasinio neįgalumo pavyzdys". Štai Vaidui bedugnė veriasi, man ne. Atsiriboja tik jis, paneigdamas savo ryšius ir pozityvų santykį. Jo teiginys "realybė yra individuali" šiuo atveju reiškia užsisklendimą savo pasaulyje, savo patiriamoje "realybėje", nematant kitų ryšių, kitokio santykio, tame tarpe ir vertybių, ir gėrio. Tai, kas jam atrodo absoliutu, bet kuriam išlindusiam iš kiauto žmogui matosi visai kitaip.

Jonas
2009-09-07 11:34:36



Ir ko tu Jonai šitoje "bedugnėje" ieškai? Net pagal savo mastymą elgiesi labai neprotingai:)

Vaidas (VDS)
2009-09-07 11:53:44



Linai, manau tu tebesi ieškojimuose, ir negali teigti kad jau radai. Tai ką sakiau ieškai "ne ten" - t.y. bevertėse komentarų interpretacijose, o ne apskritai forume ar pan. Man patiko tai, kad turi pozityvumo ir sugebi SAVO IŠORĖJE MATYTI KAŽKĄ GERO, tai liudija tavo komentaras apie Kauną. Kuo nuoširdžiausiai noriu, kad neprarastum šios savybės.
O urantinis nihilizmas pasireiškia tuo, kad palaipsniui žmogus-urantas gera bemato tik savyje ir kituose urantuose, o kas į šias ribas nepatenka, tematoma tik iš blogosios pusės. Manau, tai yra akivaizdūs faktai, nereikalaujantys didelio įžvalgumo.

Jonas
2009-09-07 10:23:47



Čia tiems, kas mato truputį giliau. Kelios ištraukėlės iš Urantijos Knygos:
"kada šis filosofas pabaigė kalbėti, tai Jėzus tiktai tiek pastebėjo, kad savo diskusijoje apie žmogiškąją egzistenciją šiam nepavyko paaiškinti "iš kur, kodėl, ir į kur," ir pridūrė: "Kur jūs pabaigiate, ten mes pradedame. Religija žmogaus sielai yra toks apreiškimas, kuris yra susijęs su dvasinėmis realybėmis, kurių vien tik protas niekada negalėtų atrasti arba iki galo suvokti. Intelektualūs siekiai gali atskleisti gyvenimo faktus, bet karalystės evangelija atskleidžia būties tiesas. Tu aptarinėjai tiesos materialiuosius šešėlius; ar dabar išklausysi, ką aš tau papasakosiu apie amžinąsias ir dvasines realybes, kurios meta šituos mirtingosios egzistencijos materialių faktų laikinuosius laiko šešėlius?" Daugiau negu valandą Jėzus mokė šitą graiką karalystės evangelijos gelbstinčių tiesų. Senasis filosofas buvo imlus Mokytojo požiūrio metodui, ir būdamas širdyje nuoširdžiai sąžiningas, jie greitai patikėjo šita išgelbėjimo evangelija."
______
"Mokslinio požiūrio ir religinės įžvalgos suvienijimas patirtinės filosofijos tarpininkavimo dėka yra žmogaus ilgo kilimo į Rojų patyrimo dalis. Matematikos aproksimacijoms ir įžvalgos tikrumui visada bus reikalinga proto logikos harmonizuojanti funkcija visais patyrimo lygiais tol, kol bus maksimaliai pasiekiamas Aukščiausiasis.
Bet logikai niekada negali pasisekti suderinti mokslo atradimų ir religinės įžvalgos, jeigu nei moksliniuose, nei religiniuose asmenybės aspektuose neviešpatauja tiesa, jeigu nėra nuoširdaus troškimo eiti paskui tiesą, kad ir kur ji vestų, nepriklausomai nuo išvadų, kokias ji gali padaryti.
Logika yra filosofijos būdas, jos išraiškos metodas. Tikro mokslo sferose, protas visada paklūsta tikrai logikai; tikros religijos sferoje, įtikėjimas visada yra logiškas vidinio požiūrio pagrindu, nors toks įtikėjimas gali atrodyti visiškai nepagrįstas, remiantis į vidų žvelgiančiu moksliniu požiūriu. Iš išorės, žiūrint į vidų, visata gali atrodyti, jog yra materiali; iš vidaus, žiūrint į išorę, ta pati visata atrodo, jog yra visiškai dvasinė. Racionalus argumentavimas atsiranda iš materialaus žinojimo, įtikėjimas atsiranda iš dvasinio žinojimo, bet filosofijos dėka, sustiprintos apreiškimo, logika gali patvirtinti tiek vidinį, tiek išorinį požiūrį, šituo stabilizuodama tiek mokslą, tiek religiją. Tokiu būdu, bendro ryšio su filosofijos logika dėka tiek mokslas, tiek religija tampa vis labiau pakantesni vienas kitam ir vis mažiau ir mažiau skeptiški vienas kito atžvilgiu.
Ko trūksta tiek besivystančiam mokslui, tiek religijai, tai skvarbesnės ir bebaimės savikritikos, didesnio žinojimo apie neužbaigtumą evoliuciniame statuse. Tiek mokslo, tiek religijos mokytojai dažnai yra iš viso per daug savimi pasitikintys ir dogmatiški. Mokslas ir religija gali tiktai būti savikritiški faktų atžvilgiu. Tą pačią akimirką, kada tik pasitraukiama iš faktų arenos, tada protas praranda savo vaidmenį ar kitaip sparčiai išsigimsta į netikros logikos partnerį."


Vaidas (VDS)
2009-09-07 13:27:39



Jonai,
sakai: "urantinis nihilizmas pasireiškia tuo, kad palaipsniui žmogus-urantas gera bemato tik savyje ir kituose urantuose, o kas į šias ribas nepatenka, tematoma tik iš blogosios pusės".
Visų pirma - tai absoliuti netiesa.
Mėgsti visokius moksliškus argumentus. Štai tau vienas iš jų. Yra toks MENSA testas. Buvo teigiama (bent prieš 15 metų, vėliau nesidomėjau), kad šį testą gali išspręsti tik 2 procentai visų pasaulio žmonių. Kiti tiesiog negali jo išspręsti, ir tame tarpe didelis kiekis unikalių žmonių, mokslininkų. Manau, kad panašiai gali būti ir su realiu įtikėjimu. Kai kuriems žmonėms tiesiog yra neduota sugebėti įtikėti. Nuo savęs norėčiau pridėti, kad galima palyginti apie tai, ar pats žmogus sugebėtų atsirinkti tikrą informaciją, padedančią atrasti tikrus kelius į Tėvą ir Trejybę. O tu geriausias tokio dvasinio neįgalumo pavyzdys.
Linas man tik patvirtino, kad jis lygiai kaip ir aš klajojo dvasiniuose ieškojimuose, kol surado tikrą informaciją, kuri patvirtino tas vidines nuojautas ir sugebėjo labai tinkamai paaiškinti nuojautas ir pradėti patirti jas realybėje. Deja ta realybė kiekvienam yra labai individuali ir moksliškai paaiškinti jos niekas net negali sugebėti.
O tu Jonai klajok ir toliau, ir žiūrint į tave, patikėk taip matosi, kaip veriasi bedugnė tarp urantų ir tokių žmonių kaip tu. Ir tai nėra nei kiek piktdžiugiška, tai tėra tik apgailestavimas.

Vaidas (VDS)
2009-09-07 11:19:31



Jonai,
Taip pritariu tau dėl rimtų veidų, kurių dabar visur aplink tik daugėja ir jie nieko gero nežada netgi sau patiems nekalbant jau apie kitus... Dėl esmės tai aš suprantu, kad kadangi esame skirtingi ją taip pat suprantame skirtingai - aišku galime sutarti dėl esminių dalykų, tokių kaip mes visi turime vieną Kūrėją arba Dievą arba Tėvą, bet ir tai ne visi tam nori pritarti ir ką kagi turi tam tokią teisę... Dėl idėjų ir asmeniškumų - tai manau, kad vieni nuo kitų netoli yra, todėl kreipdamas dėmesį į asmeniškumus gali pamatyti idėją bei atvirkščiai - ar sutinki :)? Dėl ieškojimo aš kaip ir tu Jonai ieškau ten kur noriu arba kur manau, kad reikia ieškoti ir tam turim laisvą valią, bet ačiū už patarimus... Pasakysiu tau atvirai mano siela buvo labai stipriai sužalota iki puslapio Urantija.lt atradimo - kai jį atradau Jonai atradau vaistus savo sielai ji dabar pasveiko ir jaučiu kaip ji auga bei negaliu tuo atsidžiaugti ir esu be galo dėkingas Tėvui už tai... dėl žalojimo tau atrodo taip kaip atrodo ir turi teisę kaip ir bet kuris į savo nuomonę, bet ar tu patikėsi, kad tai kas tau atrodo dėl manęs yra ne tiesa?


Jonui / Linas J
2009-09-07 00:20:21



Linai, aš bent jau supratau, kad apie mano peizaliojimus parašė kitas "bičiulis", o ne tas, apie kurį, kaip spėju, tu pagalvojai. Ir tai man nesukėlė jokio priešiškumo ir "neigiamų išraiškų", kaip nesukeli ir tu. Man smagu, jei kažkas draugiška forma taip sugeba pasišaipyti, kur kas blogiau kai užsidedami rimti veidai nesuvokiant esmės. Esu tau minėjęs kreipti daugiau dėmesio į idėjas, o ne į asmeniškumus, ir manau kad džiugesio savo sielai ieškai visai ne ten. Linai, labai tavęs prašau būti budresniu, ir nežaloti savo paties dar nesugadintos dvasios tuo urantiniu nihilizmu, kurį pats to nenorėdamas pradedi demonstruoti.

Jonas
2009-09-06 15:21:02



Jonai,
Tai ką parašei bičiuliui laikyčiau tikro neigiamo materialumo apraiška, o tavo atkapstyta gili prasmė bičiulio žodžiuose toli nuklysta nuo net elementarios logikos... Man tai parodo, kad tu labai tiki ir tikrai myli savo protą/išprusimą - myli save... o Jonai, kaip džiugu sielos viduje būtų ir man ir tau - jei sugebėtum tokią meilę nukeipti nuo savęs į kitus mūsų brolius ir seseris...
o tavo, pašnekove, virpesiai man patinka, jie draugiškai ironiški, besišaipantys, primenantys kad nebūčiau perdaug rimtas ir narciziškas, ir laukiantys reakcijos iš manęs ir iš kito bičiulio :) tuo pačiu jie tarsi sako - šiaip ar taip šitas forumas yra tikras jovalas, ir viena ar kita replika vaizdo jau nebesugadins, o didžiausios kvailystės yra padaromos rimtais veidais.

Linas J
2009-09-05 21:05:19




[Prisijunkite ir parašykite savo komentarą]
Spausdinti
Grįžti atgal