Forumas: temos peržiūra

Spausdinti

Dieviškumo ir sektantiškumo kontrastai

Yra svarbus klausimas su kuriuo susiduria nemažai pradedančiųjų domėtis dvasiniais dalykais. Dvasiniai dalykai yra visa ko pagrindas, nuo žmogaus dvasingumo priklauso visa veikla ir mintys gyvenime. Tačiau yra skirtingi lygiai, kaip kad vieni mato "juoda ir baltą" kas yra dualizmas, kiti mato "juoda, tamsiai pilką, pilką, pilkšvai baltą, ir baltą", tuo tarpu kiti mato virš dualizmo - viską vienoje darnioje sistemoje su tam tikru keitimusi link augimo. Man svarbi yra harmonija, ir būtent kokią vietą turėtų užimti dvasia tarp proto ir kūno žmoguje turėtų būti aptarta.
Dvasia turėtų vesti žmogų, vadovauti tiek protui tiek kūnui. Tačiau toks lygis pasiekiamas ne iš karto. O taip pat daug kas "pasimauna" ant iliuzijos kad visą savo gyvenimą reikia atstumi, ir atsidėti tekstų skaitymui ar meditacijoms kartais pamirštant ir kūną ir elementarią logiką. Darbas prasideda su gyvenimu iš širdies, suderinant visus tuos tris aspektus į harmoniją.
Jėzus nebuvo sektantas. Jis atėjo su 'gerąja naujiena' išlaisvinti žmonių, ir paskui jį sekė minios, o ne atvirkščiai piktinuosi juo. Tai noriu skirti šią temą diskusijai, kuri padėtų susivokti ir išsivaduoti jeigu koks nors elgesys, sampratos atrodytų sektantiškos kitiems. Manau pagrindinis dalykas šioje situacijoje yra "proto prisirišimai" ir "nuoširdus gyvenimas sutinkamai su savo išmintimi iš širdies". Jeigu žmogus mato kad žmogus "gyvena laikydamasis protu to ko jis nejaučia širdimi" - jis panašus į "sektantą", o jeigu žmogus mato kad žmogus "gyvena nuoširdžiai tiesiog savo suvokimu" - apie jokį žmogaus įkalinimą proto nuostatų vergystei kalbos nėra.
Dar, aptariant situacijas reikšmę turi koks yra kiekvieno asmeninis "požiūris į kitų žmonių laisvą valią". Ar kito žmogaus mes net neišklausę ir nesuprasdami "kur jis yra" vidumi, primetame ką jis turi galvoti ir daryti - vietoj to kad suprastume kur glūdi jo iliuzijos ir klaidingas mąstymas, ir tuomet padėti jam susivokti išsilaisvinti ir būti tuo kuo jis iš tirko yra širdyje tyresnio proto pagalba, gilesniu suvokimu širdies.
Atsiverkime išminties dvasiai, telydi mus Dievo vedimas šioje diskusijoje mūsų širdis norinčias pažinti ir gyventi pagal tiesą. Bendraukime.. taip augsime patys ir padėsime kitiems. Sudie.


Vaidas
2008-12-02 18:59:50

Komentarai

Miela Jolanta,viskas gerai.Kaip supratai,urantai,tai tie,kurie yra kažkiek studijave Urantijos knygą.Man asmeniškai be galo įdomu skaityti komentarus tų,kurie yra gerai išstudijavę UK knygą,ir Algimantas šiame forume yra pateikes labai daug paaiškinimų,tiems,kurie sunkiai susigaudo studijuodami minėtą knygą.Tik Algimanto ir kitų vyrų ir moterų komentarų,diskusijų dėka aš perpratau,man nesuprantamas vietas UK dokumentuose.Tokia būtų mano asmeninė patirtis.
Su meile

IRENA
2008-12-10 22:13:22



Labas Irena, turiu sutikti su Jumis, kad aš esu naujokė, ne tik šiame forume, bet ir dvasinėje paieškoje. Suprantu, kad gal būt čia jau yra susiklostę tam tikri bendravimo standartai ir gal savo nežinojimu galime supykdyti senbuvius, tačiau tikiuosi Jūsų tolerancijos ir kantrybės.
Su pagarba Jolanta

Jolanta
2008-12-10 21:11:02



Aiškiai matosi,kad naujokai,pradedantys dalyvauti diskusijose,kol kas nėra susipažine su šio forumo visomis temomis,kurios yra rašomos nuo 2005 metų.Dar nėra susipažine ir su Algimanto mokymais.Į šitą forumą urantai atėjo dalyvauti,sakyčiau,būdami pakankamai prisiskaitę įvairios dvasinės,izoterinės literatūros.Taip pat manau,kad kiekvienas iš jų,turi nemenką asmenine dvasine patirtį,taip pat ir savo nuomonę.
Būtų gražu,kad daugiau dalyvių pasidalintų asmenine dvasine patirtimi.Tai tik mano nuomonė.
Visiems gero vakaro.
Su meile

IRENA
2008-12-10 19:38:39



Norėčiau pasidalinti neseniai perskaitytos knygos "Psichinis gyvenimas: elementai ir struktūros" ją parašė filosofas Omramas Mykaelis Aivanovas. Jis puikiai aprašo Dvasios, Sielos ir Kūno funkcijas, tobulėjimo galimybes ir kas keičiasi dvasiškai tobulėjant. Šioje knygoje yra aiškinama, kad siela, tai tas tarpinis elementas, kuris yra tarp Dvasios ir kūno, joje yra ir Dvasios tobulumo ir kūno instiktiškumo ir prieraišumo. Žmogui Dvasiškai tobulėjant sieloje daugėja Dasios elementų ir mažėja kūniškų. Galutinis tobulėjimo taškas tai sielos susiliejimas su Dvasia. Įdomus pastebėjimas, kad proto produktas, mokslas ar kitas, nepadaro sielai jokios įtakos, sielą veikia tik tai kas yra išgyvenama jausmais. Tačiau kai buvo kalbama apie teisingus sprendimus, buvo minima, kad tik proto ir jausmo sandūroje yra priimami teisingiausi sprendimai, nei vieno iš jų negalima nuvertinti.
Turiu susidariusi vaizdą apie teisingą dvasinį kelią. Jei žmogaus veiksmai, mintys yra vedini meile, manau, kad jis eina teisingu keliu. Jei veiksmai, mintys - vedini ambicijų, egoizmo, tai tikrai nėra tobulėjimo kelias. Manau pagal tai ir galima atskirti sektantiškumą.

Jolanta
2008-12-10 18:14:55



Ačiū už pastebėjimus, tai ir panagrinėkime. Dievas yra dvasia. Siela išlieka dvasiniu pavidalu, ir gyvena dvasinėse realybėse. Siela nuolat panašėja į Dievą, tobulėja. Sąlyga išlikti po mirties taip pat dvasinis žmogaus įtikėjimas į Tėvą. Jėzus buvo dieviškas, jis mokė dvasinių dalykų. Tai jei kas turi čia ką pridurti, pasisakykite. Čia įvardijamas dieviškumas kaip harmonija, kada žmogus gyvena nuoširdžiai be proto iliuziju, vienodai vertindamas kūną protą ir dvasią viską pajungęs Dieviškosios valios vykdymui.
Galbūt reiktų kad kiti įvardintų terminus dieviškumas ir dvasingumas, ir kokiu santykiu jie vienas su kitu siejasi.

Vaidas
2008-12-02 20:22:55



turiu pastabą - tema vadinasi "Dieviškumo ir sektantiškumo kontrastai", o temos aprašyme nekalbama apie dieviškumą, bet apie dvasingumą berods. Iš to išplaukia susipainiojimas, nes dvasingumas tarsi sutapatinamas su dieviškumu, ar neatrodo? Apie ką kalbėsime - dieviškumą, dvasingumą ar sektantiškumą?
Dievo dvasios vedimas ir dieviškumas kažkiek siejasi, tačiau tai yra skirtingi dalykai. Būtų gerai, jei nebūtų pripainiota visko į vieną mišrainę.

Jonas
2008-12-02 19:52:04



Šią temą iškėliau, nes kažko panašaus atrodytų nebuvo, o vienas 'bevardis' iškėlė klausimą apie sektantiškumą, tai nukopijavau jau sukurtą rugsėjį savo temą iš kitos interneto vietos. Pastebiu, kad rašant temas skirtingose interneto vietose atsižvelgiant į skaitytojus turinys suformuluojamas atitinkamai. Kol kas tiek.

Vaidas
2008-12-02 19:03:34



[Prisijunkite ir parašykite savo komentarą]
Spausdinti
Grįžti atgal